Winkeliers en hun verkooptrucjes




Het is gebleken uit onderzoek: als je na een gezellige lunch gaat shoppen, koop je meer dan gewoonlijk. Tenminste als je tijdens die lunch ook een glaasje (of meer) wijn op hebt. Winkeliers zijn zich hiervan bewust en organiseren steeds vaker shopping avonds waarbij een glaasje schuimwijn wordt aangeboden.

© commons.wikimedia.org

Als je nuchter bent, zal je minder geneigd zijn om van alles te kopen. Je bent dan minder ontspannen. Er zou maar liefst 15% meer gekocht worden als je een glaasje op hebt. Krijg je in de toekomst dus nog uitnodigingen om naar dergelijke shoppingavondjes te gaan, houd dit dan in je achterhoofd!

Hetzelfde geldt uiteraard voor make-up-, tupperware- en juwelenavonden. De sfeer zit wat losser dan anders en je zal dus ook meer kopen. Uiteraard hoeft dit niet altijd zo te zijn als je wat gedronken hebt, ook andere afleidingstrucjes kunnen dit effect hebben. Feit is dat je meer koopt als je relaxed bent.

Herken jij dit?



Lees nog meer over:,

Voeg een reactie toe

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *