Betere posities in Google? Deze tips helpen!




Als je een website beheert en deze graag beter in Google vindbaar wilt maken, dan zul je een aantal stappen moeten ondernemen. Een mooie ranking komt echt niet zomaar aanwaaien. Daar moet je serieus veel tijd en energie in steken. Jij, maar ook je concurrenten willen heel graag gevonden worden op belangrijke zoekwoorden om (nog) meer bezoekers op je website te krijgen. Wil je de strijd van je concurrenten winnen? Probeer onderstaande zoekmachine optimalisatie tips eens!

© pixabay.com

De techniek moet als een huis staan

Laten we beginnen bij de basis, want daar begint het allemaal. Je wilt dat Google jouw website vindt en beloond met een mooie ranking in Google. Deze positie wil je vervolgens ook graag behouden. Hoe is het eigenlijk met de techniek van jouw website gesteld? De techniek moet wel als een huis staan. Zonder fundering geen goed verankerde woning, en dat geldt ook voor jouw website. Als er interne concurrentie is, veel omleidingen zijn, het een trage website is of als jouw site niet geschikt is voor alle apparaten, dan ga je geen organische topposities krijgen. Kijk eens in Google Search Console of er foutmeldingen zijn en controleer ook of jouw website snel genoeg laadt. Dit kun je gemakkelijk checken via Pagespeed Insights. Laat vervolgens jouw developer deze foutmeldingen oplossen of schakel de hulp in van SEO-experts om alles goed in kaart te brengen en een ‘plan de campagne’ te laten opstellen. Het team van Aspen Digital kan je hierbij ondersteunen!

Krachtige en SEO-vriendelijke teksten

Als jouw website in de basis goed staat, wordt het tijd om een kritische blik te gaan werpen op de content. Belangrijke landingspagina’s moeten ijzersterke content hebben, zodat Google begrijpt waar de pagina over gaat. Ook voor bezoekers kan dit erg interessant zijn, want zij zullen deze boodschap misschien ook wel lezen. Werp ook een blik op je linkstructuur en probeer een aantal belangrijke interne links in de tekst te verwerken. Hiermee verbeter je de interne linkstructuur en biedt je bezoekers een duidelijke navigatie. Zo maak je niet alleen indruk op Google, maar help je jouw bezoekers ook aardig op weg. Tip: Heb je een pagina herschreven? Laat Google het weten door de pagina opnieuw te laten indexeren. Deze indexeringaanvraag kun je indienen bij Google Search Console.

Een natuurlijk linkprofiel

Linkbuilding, anno 2021 maakt het nog steeds een belangrijk onderdeel uit van je online marketingstrategie. Wel is het belangrijk dat het linkprofiel natuurlijk wordt opgebouwd. Links van niet-relevante websites of in te grote aantallen kunnen zelfs bestraft worden door Google. Een penalty oplopen wil je natuurlijk voorkomen! Zorg er daarom voor dat bloggers of nieuwssites een artikel over jouw bedrijf willen schrijven, omdat ze onder de indruk zijn van jouw product of dienst. Zij geven als het ware een ‘stem’ aan jouw website en dat zal door Google vroeg of laat gezien worden.



Voeg een reactie toe

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *