Sexy reclame slaat aan!




Een mooie vrouw die een jeansbroek promoot in een reclamespot, kan ons enorm beïnvloeden in het kopen van jeansbroeken. Dat blijkt uit een recente studie. We denken meteen dat het een kwaliteitsvol merk is en dat allemaal dankzij een reclamecampagne.

© Pixabay.com

Onze hersenen worden immers gestimuleerd bij het zien van aantrekkelijke mensen die zaken (in dit geval jeansbroeken) promoten. We willen er net zo goed uitzien en zullen daarom sneller deze dingen kopen. Beelden spreken ons meer aan dan woorden, dat concluderen wetenschappers.

24 volwassen personen werden aan deze proef onderworpen. Ze kregen zowel sexy als informatieve advertenties te zien. Bij sexy advertenties worden er veel meer impulsieve aankopen gedaan. Dat komt omdat ons deel van de hersenen dat instaat voor het maken van beslissingen, veel lager is bij het zien van opwindende reclamebeelden.

Reclamemakers zijn dus slim genoeg om hun potentiële klanten te verleiden met zulke beelden! Herken jij jezelf hierin?



Lees nog meer over:,

Voeg een reactie toe

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *