De bootcut blijft populair




Olifantenpijpen en skinny jeansen zijn de dag van vandaag erg ‘hot’. Toch vliegen deze broeken niet al te snel van de toonbank. Het blijkt immers dat veel vrouwen nog steeds de traditionele bootcut verkiezen.

© Pixabay.com

Een infografiek van eBay geeft ons deze informatie. Daar kan je zien hoe vaak een jeans van een welbepaalde soort verkocht is. Wie niet bekend is met de term ‘bootcut’: een bootcut is een broek die strak is tot aan de knieën en dan wat wijder wordt.

Maar liefst 793.289 keer is zo’n broek verkocht in het afgelopen jaar, dat wil dus wel al wat zeggen. Met dit aantal is dit meteen ook de meest populaire broek.

De skinny jeans en de olifantenpijpen werden veel minder verkocht (214.405 keer en 197.790 keer). De allernieuwste trend ‘de denim legging’ doet het zelfs nog slechter.

Fashion Creative Director van eBay Andrea Linett vindt dit helemaal niet zo verwonderlijk. De bootcut is nu eenmaal een broek die geschikt is voor alle leeftijden, van jong tot oud. Het flatteert bovendien het vrouwenlichaam.



Lees nog meer over:,

Voeg een reactie toe

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *